Startzondag, zondag 15 september

Startzondag is in de kerk een zondag waarop gemeenten ‘vieren’ dat het kerkelijk seizoen weer start. Het jaarthema van de Protestantse Kerk 2024/2025 is 'Als nieuw!' Laten we ons inzetten als werkers in de wijngaard? De groep van Samen Jong heeft de voorbereidingen voor de kerkdienst en het programma na de dienst opgepakt.

Er zijn mooie activiteiten te verwachten na de dienst.

• Druivenproeverij;
  • Wijnproeverij;
  • Bloemschikken;
  • Skilatten – wedstrijd;
  • Skippybal – wedstrijd;
  • Levend ganzenbord;
  • Rad van trefwoorden – onderling gesprek (wandelen of aan tafel).

Afsluiten met gezamenlijk eten. We denken aan een verrassende Potluck. Dus laat iedereen die mee eet iets meenemen zodat een ruime keuze ontstaat voor iedereen. We laten ons verrassen.

Dus, “Save the date!”

• Johannes droeg een ruwe mantel van kameelhaar met een leren gordel; hij leefde van sprinkhanen en wilde honing. Hij verkondigde: ‘Na mij komt iemand die meer vermag dan ik; ik ben zelfs niet goed genoeg om me voor hem te bukken en de riemen van zijn sandalen los te maken. Ik heb jullie gedoopt met water, maar hij zal jullie dopen met de heilige Geest.’ -- Marcus 1:6-8