Clubseizoen 2024-2025

Club

Vanaf groep 5 zijn de kinderen van de basisschool welkom voor club. Het is gezellig, het is leuk elkaar te ontmoeten en samen gezellige dingen te doen. Elke vrijdagavond om 19.00 uur in de Brugkerk.

Follow Me

Voor de jogneren vanaf de brugklas t/m vierde klas middelbare school is er op vrijdagavond Follow Me (FM). We doen gezellige dingen met elkaar, zoals een spel, spelletjesavonden bij gemeenteleden thuis. Maar ook denken we met elkaar na over thema’s die ons bezighouden en dan pakken we de Bijbel er regelmatig bij om te kijken wat daarin wordt gezegd over het thema. FM is dus gezelligheid en ook samen bezig zijn met het geloof.

We gaan dit jaar op een andere tijd starten dan voorheen, namelijk om 19:30 uur en niet om 20:00 uur, zoals voorheen. De jongeren krijgen een persoonlijke uitnodiging. Heb je die niet gehad en wil je graag komen? Dan ben je van harte welkom!

Vrijdag 20 september om 19:30 uur.  Vrijdag 27 september voor de ouders.

Youth Alpha

In de kerk is kindernevendienst, club, Follow Me en daarna een ‘gat’. Daarom hebben we gezocht naar een invulling voor jongeren van ongeveer 16-20 jaar.  Deze groep jongeren heeft de nodige vragen: Wat voor studie wil ik gaan doen? Wat wil ik worden? Wie ben ik eigenlijk? Wat geloof ik? Is het geloof wel waar? Wie is Jezus? Wat moet ik in het dagelijks leven met geloof of met Jezus?

Alpha Youth is een wereldwijd programma, waar ook veel jongerengroepen in Nederland mee werken en heeft aandacht voor deze vragen. In Alpha Youth is ontmoeting ook heel belangrijk, bijvoorbeeld samen eten of chillen met drinken en snacks.

Bij Alpha Youth wordt er kort iets verteld over een onderwerp en daarin is er ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en is er ruimte voor de vragen waar je mee rondloopt.

Ouders/ grootouders: Attendeer jullie kinderen/ kleinkinderen op deze activiteit.

Jongeren: Van harte welkom op dinsdagavond 24 september om 19:30 uur in de Brugkerk.

Wil je eerst nog meer informatie? Dan mag je me mailen, bellen of appen. Mijn telefoonnummer staat onder deze rubriek. Als je van plan bent om te komen, mag je dat van tevoren laten weten (dat zou ik wel leuk vinden om alvast een idee te krijgen wie er komen😊), maar dat is niet ‘verplicht’.

Startzondag op 15 september

Er staat vast op een andere plek in het kerkblad iets meer over vermeld: De startzondag. Er is van alles te doen na de dienst, voor jon(er) en oud(er).

Doe-kerk

Zondag 9 oktober is er weer Doe-kerk. We zoeken nog wat helpende handen bij de voorbereidingen die ochtend en bij het opruimen. Graag horen we het als je wilt helpen!

Oppasdienst

Oppasdienst,

Tijdens de zondagmorgendiensten, kunnen de kinderen van 0-4 jaar naar de oppasdienst, in één van de bijzalen.

Het oppassen gebeurt door één ouder en een jongere. Extra oppassers zijn altijd welkom!

Contactpersoon: Elise Reinink    email zie infogids

• Johannes droeg een ruwe mantel van kameelhaar met een leren gordel; hij leefde van sprinkhanen en wilde honing. Hij verkondigde: ‘Na mij komt iemand die meer vermag dan ik; ik ben zelfs niet goed genoeg om me voor hem te bukken en de riemen van zijn sandalen los te maken. Ik heb jullie gedoopt met water, maar hij zal jullie dopen met de heilige Geest.’ -- Marcus 1:6-8