Clubseizoen 2023-2024

Als je in groep 5 t/m 8 van de basisschool zit

kun je ook dit jaar weer naar de club.

Misschien ben je al eens eerder geweest en

misschien kom je dit jaar voor het eerst,

maar het wordt zeker een heel leuk jaar

vol leuke verhalen, knutselwerk, spelletjes,

buitenactiviteiten en natuurlijk een spetterend

kamp aan het einde van het seizoen.

De clubavonden zijn op de vrijdagavond van 18:45 tot 20:00 uur in De Schutse, Zwolseweg 104. Na die tijd is er gelegenheid om nog wat te drinken en een zakje chips (€0,50) te nuttigen in De Welput.

Wat we precies allemaal gaan doen dit jaar blijft natuurlijk nog een verrassing, maar als jij leuke ideeën hebt, vertel ze aan de leiding!

Groetjes namens de leiding, Herman, Matthijs, Niels, Linda, Joanne, Lieke en Ilse,

Telefoon 06 156 22 214

Activiteiten voor kinderen en jongeren / Follow Me

Running Dinner

Vrijdagavond 9 februari was het Running Dinner van Follow Me. De jongeren hadden zelf een aantal mensen uitgenodigd en er hadden zich een aantal mensen opgegeven naar aanleiding van het stukje in het kerkblad. We hadden minder plek dan vorig jaar en helaas waren er meer opgaven dan plekken. We hebben een Mexicaans buffet gehad. Het voor- en nagerecht was door de jongeren voorbereid. Het hoofdgerecht door Gerda v.d. Kamp. Het was erg lekker èn heel gezellig. Ook hier een mooie verbinding tussen generaties!

De-kerk

Zondag 11 februari was er voor de tweede keer een Doe-kerk. Het thema was: ”Lang leve Gods liefde”. Wat mooi om generaties samen bezig te zien met spelletjes, rebussen oplossen, kaarten maken en rozen maken om aan iemand weg te kunnen geven. En na de dienst ook nog met elkaar te eten!  En zelfs nog een hereniging van twee vriendinnen, die elkaar uit het oog waren verloren, met een mooie knipoog naar het Tv-programma “Alle you need is love”. Gemeenteleden die filmen, die muziek maken, die eten voorbereiden en zo nog veel meer talenten, die bij zo’n dienst allemaal worden ingezet. Iedereen heel hartelijk bedankt voor zijn of haar (spontane) inzet!!

Lijkt het je leuk om een keer mee te helpen met Doe-kerk voorbereiden? Dan hebben we je echt nodig!! Of je nu een jonge ouder bent, een oudere jongere of een enthousiaste opa of oma…dat maakt niet uit. Of je een uitdenker bent van ideeën of juist heel praktisch ingesteld…ook dat maakt niet uit. We hebben echt wat extra mensen nodig in de commissie OF voor eenmalig één keer en over een tijdje nog een keer weer. Laat het ons weten!

Club

Wist u dat er elke vrijdagavond ongeveer 20-25 kinderen in De Schutse zijn voor club? Er wordt geknutseld, spelletjes gedaan en vrijdag 9 februari hebben ze met elkaar gezwommen in de Huttenheugte. Een heel leuke middag/avond, die met extra hulp van ouders/vrijwilligers mogelijk was.

Vooruitkijken

Kerk- en scholendienst

Op zondag 10 maart zal de kerk- en scholendienst worden gehouden. Deze dienst is voorbereid door de leerkrachten en leerlingen van de CNS. Het thema is: “Je hoort erbij!”. Iedereen is van harte welkom. Ook kinderen van andere scholen zijn uiteraard welkom!

Zondag 17 maart Jongerendienst (zie elders in kerkblad voor meer informatie)

Vrijdag 22 maart: Vossenjacht (deze kon in oktober niet doorgaan)

(en op langere termijn: Zondag 21 april: Gezinsontmoeting na kerktijd)

Hartelijke groeten, Rolanda den Boon, kerkelijk werker voor gezinnen

Oppasdienst

Oppasdienst,

Tijdens de zondagmorgendiensten, kunnen de kinderen van 0-4 jaar naar de oppasdienst, in één van de bijzalen.

Het oppassen gebeurt door één ouder en een jongere. Extra oppassers zijn altijd welkom!

• Want ieder die de wil van mijn Vader in de hemel doet, is mijn broer en zuster en moeder. -- Matteus 12:50