Van het college van diakenen

Kledinginzameling st. 2HandsON voor vluchtelingen, donderdag 3 oktober

Donderdag 3 oktober wordt er weer kleding ingezameld voor de stichting 2HandsOn. Deze organisatie is gevestigd aan het Vierde Blok 2 in Dedemsvaart, familie Slager. Zij zorgen er voor, dat de kleding terecht komt bij vluchtelingen. Oekraïense vluchtelingen en ook vluchtelingen uit o.a. Bosnië en op Lesbos.

Er zijn veel mensen op de vlucht, kleding, dekens enz. zijn dus hard nodig. U kunt de kleding brengen op donderdag 3 oktober van 18.30 tot 19.30 uur bij de Brugkerk in de Schutse aan de Zwolseweg. De kleding moet schoon, heel en draagbaar zijn. Alvast hartelijk dank!

Oproep vrijwilligers sorteren kleding 2HandsON

Als er mensen zijn die willen helpen bij het sorteren van de kleding, op maandag- of donderdagochtend, dan kunt u contact opnemen met Rianne Slager 06- 10684194.

Samen tegen armoede – inzameling voedselbank – donderdag 3 oktober met de kledingactie en zondag 6 oktober

Wij als kerk doen mee met deze campagne van Kerk in Actie. Daarmee leveren ook wij een bijdrage tegen de groeiende armoede in Nederland. Samen met lokale kerken uit heel het land worden zoveel mogelijk voedselpakketten gedoneerd aan de voedselbanken in Nederland. Omdat het broodnodig is. Het aantal aanvragen bij de Voedselbank stijgt enorm. 4 x per jaar- 4 jaar lang- voedselpakketten voor de Voedselbank.

Dit is onze slogan voor 2023-2024-2025-2026.

Ook een envelop met financiële gift is welkom.

Donderdag 3 oktober en zondag 6 oktober (voor en na de kerkdienst) is het inzamelmoment van de volgende producten:

Zonnebloem of olijfolie

Groenteconserven

Soep in blik of zak

Zilvervliesrijst

Volkorenpasta

Houdbare halfvolle melk

Vis in blik

Koffie of thee

Couscous

Havermout

• Met mijn hulp zullen ze onoverwinnelijk zijn, en zij zullen optrekken in mijn naam – zo spreekt de HEER. -- Zacharia 10:12